Hvordan få 6 på tentamen?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Quake
Cayley
Cayley
Innlegg: 85
Registrert: 05/06-2007 14:10
Sted: Moss

Morn!

Lenge sida jeg har vært her, mest fordi jeg ikke har hatt bruk for så mye hjelp, noe som jeg trolig kan takke dere og egen innsats for. :D Har fått to seksere i dette skoleåret og ellers femmere på prøver, og femmere på tentamener siden slutten av 9. klasse, til kontrast til fireren i 8. :) Har lært meg å mestre matte mye bedre enn før, og nå ønsker jeg å sikte høyt på neste tentamen.

Reformen i år har økt arbeidsmengden på tentamen, men samtidig fjernet de aller letteste og vanskligste stykkene (basert på egne erfaringer). Jeg klarte 5 til tentamen før jul (noe som fire i klassen klarte, ingen sekesere), og det var primært antall oppgaver som holdt meg fra en høyere poengsum, og muligens karakter. Har til uka før påskeferien å forbedre meg på, og håper og ønsker dere kunne bidra med metoder og tips til hvordan jeg kan være best mulig forberedt, og best mulig i stand til å klare alle stykkene. Det er mitt ultimate mål for slutten av ungdomsskolen, og det bør kunne gjøres. :P

Takk for svar på forhånd
Quake
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Hvor vil du med denne tråden?
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
magneam
Cantor
Cantor
Innlegg: 121
Registrert: 17/01-2008 11:31

Morn.
Helt enkelt, regn gamle eksamens-/tentamensoppgaver. Du skriver ikke hvilket trinn du går, så det er vanskelig å gi noen råd
Quake
Cayley
Cayley
Innlegg: 85
Registrert: 05/06-2007 14:10
Sted: Moss

Hvor vil du med denne tråden?
Ønsker tips til å kunne forbrede meg best mulig. Går i 10. klasse.
Morn.
Helt enkelt, regn gamle eksamens-/tentamensoppgaver. Du skriver ikke hvilket trinn du går, så det er vanskelig å gi noen råd
Hvor finner jeg det?
Sindre0693
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 11/02-2009 22:51

volcom
Cayley
Cayley
Innlegg: 53
Registrert: 22/03-2009 12:24

Du jobber max intenst med matte frem til prøven eller jukser.
andhou
Cantor
Cantor
Innlegg: 128
Registrert: 12/03-2007 23:16

øveøveøve
Svar